Succesvol Officers World event in Champions League sferen

Succesvol Officers World event in Champions League sferen

Op donderdag 28 september bezochten de Officers World leden het PSV Stadion in Eindhoven. Dit najaar is het stadion onder meer het middelpunt van een aantal Champions League clashes tussen PSV aan de ene kant en Arsenal, Sevilla en het Franse Lens. In de business lounge werden in de middag vier boeiende presentaties gehouden. Alle relevante onderwerpen kwamen langs, van retail tot cybersecurity. Na afloop was er een interessante toer door het stadion. Afgesloten werd met een smakelijk Oriëntaals buffet.

De presentaties in de middag waren stuk voor stuk boeiend en leerzaam. Voorzitter Peter Damman trapte de bijeenkomst in het voetbalstadion af. Hij vertelde over de voortgang van de brancheorganisatie en de ambitie om nog meer nieuwe leden aan te trekken. Onder meer door aandacht te geven aan young professionals en mogelijkheden deze groep bij Officers World te betrekken. Joost Heessels, hoofdredacteur van onder meer KBM, nam de leden mee in het laatste nieuws van de afgelopen maanden. Waarbij onder meer het stoppen van veel winkels, de nodige faillissementen en de stille komst van Amazon naar Nederland, aan bod kwamen.

Cybersecurity

Dion Batterman is cybersecurity specialist bij Talox. Cybersecurity is een onderwerp wat ons allemaal raakt, zowel zakelijk als privé. Dion nam de aanwezigen mee in de gevaren en de trucs die hackers gebruiken om je identiteit over te nemen, data te stelen of je hele bedrijfsvoering te gijzelen. Hij voorzag zijn verhaal van de nodige tips.
Marcel Mulder is sinds vorig jaar binnen Libris Blz verantwoordelijk om het assortiment non-books uit te breiden en te versterken binnen de winkels. In een open verhaal vertelde hij over de achtergrond van Libris Blz en over de grote mogelijkheden die de categorie non-books heeft om te groeien binnen ‘zijn’ winkels. Zeker omdat de leveranciers waarmee samenwerking is, zich vooral focussen op de grotere winkels. Een boeiend verhaal en voor vele aanwezigen een eye opener over de organisatie Libris Blz.

Private label

Joost Slagt van Circana is elke dag bezig met verkoopstatistieken uit de retail, zowel food als non-food. Zijn organisatie meet immers voortdurend de verkoop via tal van retail- en etail-kanalen, waaronder Audax, Primera en Amazon. Hij had boeiende inzichten over de verkoopcijfers na corona en tijdens de huidige periode van huidige inflatie. Vooral de cijfers over jet marktaandeel van private label in de supermarkt en de enorme potentie die dit nog heeft, waren interessant.
Na de presentaties kregen de leden een rondleiding door het stadion en ook langs de geschiedenis van de voetbalclub PSV. Afgesloten werk met een smakelijk Oriëntaals buffet.