De leden van Officers World kwamen op 14 april voor het eerst dit jaar fysiek bij elkaar. Na een interessante presentatie van Joost Slagt van onderzoeksbureau IRi was het tijd voor een borrel en een uitgebreid diner bij het gerenommeerde restaurant ‘Bij Teus’ in Houten.
De presentatie van Joost Slagt gaf de full members van Officers World inzicht in de laatste marktontwikkelingen. IRi beschikt over actuele verkoopcijfers in de retail, en dan met name in de supermarkten en drogisterijen en ook van steeds meer online verkoopkanalen. De full members van Officers World krijgen hiervan een aantal keer per jaar een update.
Terug naar niveau 2019
Duidelijk is dat de verkoop van kantoor gerelateerde producten na corona fors was teruggelopen. Met name omdat mensen weer terug gaan naar kantoor en dan vaak daar hun business supplies geleverd kregen. Overigens zijn er wel duidelijke verschillen, zo groeit de vraag naar papier, maar staan tekenmaterialen en schrijfwaren onder druk. Volgens Slagt is de verwachting ofwel hoop dat de omzet weer terugkomt op het niveau van 2019, oftewel voor corona.
Slagt gaf verder boeiende inzichten over de effecten van reclamecampagnes en instore marketing. Duidelijk is in elk geval dat het stopzetten van reclame je op termijn omzet gaat kosten en dat het een tijd kost om dat weer terug te winnen.
Na afloop van de presentatie troffen alle leden van Officers World elkaar op het terras van ‘Bij Teus’.
Voor elk van de gasten was een uitgebreide fotosessie ingepland, tijdens het geanimeerd diner was er live muziek en na afloop kregen de gasten een fraaie verrassing mee naar huis. Kortom, een meer dan geslaagde bijeenkomst. De volgende meeting staat gepland op 23 juni.